wat doe je om botontkalking tegen te gaan?
Datum: 24/07/19 - 11:34 am   236 Onderwerpen en 3.051 berichten

Auteur Onderwerp: wat doe je om botontkalking tegen te gaan?  (gelezen 47 keer)

04 juli 2019 (16:38:40)
gelezen 47 keer

m

• Gast
hoi beste klinefelters

ik zou heel graag willen weten wat u doet tegen botontkalking? wat er allemaal mogelijk is... ik heb dat nog weinig onder de knie, wellicht kunnen we zo elkaar helpen hiermee.

groet
m

04 juli 2019 (16:54:11)
Reactie #1

Mark

• Man met KS
  • Expert

• 332
Beste M,

Ik gebruik zelf Calci Chew tabletten (calcium + vitamine D3) en testosteron toevoeging (capsule vorm).

04 juli 2019 (21:19:32)
Reactie #2

Jan

• Man met KS
  • Expert

• 581
Bij mijn Dexa-scan bleek dat ik geen last had van botontkalking. Ik gebruik mijn hele level al veel producten waar calcium in zit.
Ik gebruik nu alleen testosteron, verder geen tabletten etc.

M, heb jij een Dexa-scan laten uitvoeren?

06 juli 2019 (22:30:52)
Reactie #3

Peer

• Man met KS
  • Ervaren lid

• 246
Ha M,

Jarenlang zuivel inname heeft niet veel opgeleverd, ik heb osteopenie, de voorloper van osteoporose. Mij is kalktabletten icm vitamine D voorgeschreven. Had eerst Calci Chew, maar volgens apotheek vergoedt mijn verzekering dat niet meer en nu kauw ik dagelijks een tablet 500mg Calcium/800IE Vitamine D3 van Sandoz.

Hee M, heb jij zelf ook Klinefelter ? En ben je onder behandeling?
Wees mild, want ieder die je tegenkomt heeft een zware last te dragen

20 juli 2019 (20:08:26)
Reactie #4

m

• Gast
hoi beste klinefelters

ik zou heel graag willen weten wat u doet tegen botontkalking? wat er allemaal mogelijk is... ik heb dat nog weinig onder de knie, wellicht kunnen we zo elkaar helpen hiermee.

groet
m

ik heb idd ook klinefelter xxy. heb geen behandeling, krijg dagelijks 100mg, dus 2 sachets..en die breng ik avonds op... recent nog wel dexa gedaan, wacht nog op uitslag..

20 juli 2019 (20:17:46)
Reactie #5

m

• Gast
drink zelf ook veel melk... en vergeet constant dat ik die tabletten of poeder moet slikken (calci chew..en poeder gemixt met water, elk afzonderlijk natuurlijk.. heb ooit wel eens een paar flinke eenheden vitamine D gehad in druppelvorm... dat werkte goed tegen vermoeidheid.. verder heb ik sinds prof smals slechts sporadisch contact met zo'n techneut. de laatste gaf me dubbele dosis testosteron... die voorsprong werkte maar even... sindsdien die ik mijn best om het bij te houden... (gebruik van testosteron bedoel ik natuurlijk..  ;D).

20 juli 2019 (21:34:41)
Reactie #6

Patrick

• Man met KS
  • Ervaren lid

• 48
Hoi allen,

Ook ik gebruik dagenlijks calsium/800IE Vitamine D3 van Sandoz. En laat iedere 3 jaar een dexa scan uitvoeren.

Tags: