Oproep: Jonge mannen gezocht die over hun geslachtsdelen willen praten voor rese
Datum: 28/03/24 - 11:52 am   298 Onderwerpen en 3.655 berichten

Auteur Onderwerp: Oproep: Jonge mannen gezocht die over hun geslachtsdelen willen praten voor rese  (gelezen 998 keer)

08 december 2023 (08:11:55)
gelezen 998 keer

Hevtus

  • Man met KS
  • Actief lid

  • Offline

  • 25
  • Persoonlijke tekst
    Wacht niet op een goede dag, maar maak er één!
Oproep: Jonge mannen gezocht die over hun geslachtsdelen willen praten voor research naar docuserie NPO3

 

Hi!

 

Voor Brandpunt+ van KRO-NCRV maak ik een nieuwe reeks van de documentaireserie Stereotypisch. Zie hier de eerdere seizoenen: https://npo.nl/npo3/brandpuntplus/videos

In Stereotypisch spreekt presentator Firoza Mulahella jongeren binnen een bepaald ‘hokje’. We praten met ze over de vooroordelen, clichés en het doorbreken daarvan. Hoe vinden zij het label wat ze gekregen hebben of zichzelf gegeven hebben, beperkt dit label ze, waar lopen ze tegenaan, hoe kijken hun vrienden hier tegenaan en hoe zien zij hun eigen toekomst?

De zesdelige serie zal vanaf maart te zien zijn op het YouTube-kanaal van NPO3.

 

In diverse onderzoeken heb ik vernomen dat een groot deel van de jonge mannen niet tevreden is met hun geslachtsdelen. Zij zijn vaak onzeker over de grootte van hun penis en balzak. Het lijkt me erg interessant en belangrijk om een aflevering hierover te maken, om andere jongeren te informeren.

Het lijkt me goed om in deze aflevering ook aandacht te besteden aan jongeren die gemiddeld genomen ‘kleinere’ geslachtsdelen hebben, om te horen hoe zij hierover denken en om te horen hoe zij hiermee omgaan. In mijn research kwam ik terecht op het Klinefelter syndroom. Ik heb begrepen dat sommige mannen door het syndroom gemiddeld genomen kleinere geslachtsdelen hebben. Ik ben erg benieuwd hoe zij omgaan met hun gemiddeld genomen kleinere penis en/of balzak. Hebben ze dit omarmd? Of proberen ze hier verandering in aan te brengen?

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ben jij rond de 18 en 30 jaar oud? En heb je interesse om hier met mij vertrouwelijk over te praten? Dan hoor ik het graag. Stuur me een mailtje via judith.vanbeek@kro-ncrv.nl en dan plannen we een telefonisch gesprek in om kennis te maken.

Heb je vragen of tips? Dan hoor ik het ook graag!

Stuur mijn bericht ook gerust door andere mogelijk geïnteresseerden.

 

Groetjes, Judith van Beek

Redacteur Brandpunt+ KRO-NCRV

Tags: